Mobiililaajakaistan jako?

Samba, NFS, LDAP, Apache sekä muut verkkoon liittyvät asiat tälle osiolle.

Re: Mobiililaajakaistan jako?

Uusi viestiKirjoittaja Pjotor » 27 Elo 2010, 13:15

Onkos mahdollista asettaa useampi verkkokortti tuolle sisäverkolle? Ei tarvitsisi erillistä kytintä....
Jeba!
Pjotor

Uusi viestiKirjoittaja Lasse » 27 Elo 2010, 15:27

Verkkokortin lisäys luo uuden sisäverkon. Luulisin että tuo yhteyden jako toimii kahteenkin sisäverkkoon.
Lasse

Uusi viestiKirjoittaja Pjotor » 27 Elo 2010, 16:54

hmm vaikuttaa, ettei kahta sisäverkkoa voi ainakaan tosta graafisesta asettaa :unsure: koska vaihto ehdot ovat joko poista jako käytöstä tai muokkaa nykyistä. Toki voi tossa valita juurikin sen toisen kortin lisänneekö tuo sitten toisen kortin sisä verkkoon siten että kumpikin tulee käyttöön?
Olisi myös vapaa wlan kortti tuossa. Miten se tulisi asettaa että siitä saisi sisaverkon AP:n tai ad-hoc lähettimen?
Jeba!
Pjotor

Uusi viestiKirjoittaja Lasse » 28 Elo 2010, 10:29

Minun mielestä tuohon jaon asetuksiin ei tarvi tehdä mitään. Kun olet laittanut koneeseen toisen verkkokortin niin asennat normaalisti uuden yhteyden, joko eth tai wlan sen mukaan kumman palikan koneeseen laitoit. Uskoakseni tuo yhteyden jako toimii kaikkiin asetettuihin verkkoihin (vai oliko siinä jaon asetuksissa mahdollisuus määritellä mille verkolle jako on. En nyt pysty itse tarkistamaan)
Lasse

Uusi viestiKirjoittaja Pjotor » 28 Elo 2010, 11:07

Joo kyllä siinä pitää laittaa täppä korttille jolla jaetaan sisäverkko.

Sen verran pitää nyt vielä mainita aiemmasta poiketen, että olen joutunut määrittelemään asiakas koneiden ip asetukset manuaalisesti, koska muutoin DNS ei löydy.
Jeba!
Pjotor

Edellinen

Paluu Verkko