Minulla toimii mikrossa langaton verkko hyvin WindowsXP:ssä. Tukiasema on Buffalon ja asiakas
BUFFALO WLI-U2-KG125S-3. Buffalon systeemihän on siinä mukava, että langaton verkko syntyy sanan mukaisesti nappia painamalla kun tukiasemakin on puhveli.
Eilen sain toimimaan toisen wlanin, missä oli A-Linkin tukiasema ja D-Linkin DWL-G122. Pakkauksen kyljessä luki, että laite toimii myös linuxissa, vaikka ajuria tms. ei löytynyt tai ollut mainittu.
Kummassakin koneessa on Mandriva 2008 KDE, joten jos saan wlanin toimimaan kotikoneessa niin siinä toisessakin. Olen toki paljon lueskellut, mutta linux-asennus ei ole selvinnyt. Puhvelille WLI-U2-KG125S löytyy netistä tavaraa ja selittävää tekstiä. Mahdollisuuksia on minun hoksottimilleni liikaa.
Tekstien mukaan käytetään "Windowssin ajuria". Näitä löytyy Netistä sekä vapaa WLI-U2-KG125S Driver.zip että orjuutettu (proprietary) Windows_ClientMgr3.zip. Lisäksi tietenkin puhvelin mukana tullut asennusCD Windowssia varten, siellä .sys ja .inf tiedostot.
Sitten tarvittaneen vielä Ndiswrapper
http://ndiswrapper.sourceforge.net/joom ... /Itemid,1/Siitä on pitkälti tekstiä. Kysymyksiä:
1) Pitääkö käyttää Windows-ajurista vapaata, orjuutettua, CDltä löytyviä .sys ja .inf - tiedostoja vaiko samoja koneen Windows-hakemistoista kaivettuja? Jos kaikki muka kelpaa, mitä kannattaa ensin kokeilla.
2) Asennetaanko ndiswrapper ennen Windowsajuria?
3) Voiko asentamisen tehdä Wifi-radarilla?