Kirjoittaja dude67 » 22 Helmi 2008, 11:40
Voin tähän kirjoittaa omaa kokemustani tässä.
Ensin ei toimineet nuo lähteiden asennukset. Syytä en varmaksi tiedä, epäilen vahvasti levyn naarmuja/töhryjä. Sitten kun kopioin tuon levyn toisella levyasemalla (toisella MDV 2008.0 Free koneella) sain asetettua lähteet kuntoon (tähän levyn restricted -hakemistoon). Sitten se herjasi juuri tuosta Cedegasta, ettei se enää mahtunut siihen osiolle, jonka olen / osioksi määritellyt (luokkaa 7,5 GB), enkä pystynyt sitä GUI:n kautta uudelleen sitten osioimaan.
Olin ottanut hiljakkoin backupit systeemistä (ja käyttäjien tiedostoista), joten rohkenin lähteä upgradaamaan Powerpackiä siihen Freen päälle. En pystynyt nimittäin / osion kokoa muuttamaan (käytä olemassa olevia osioita), vaan tein sitten Custom-osioinnin. Sitäkään kautta en onnistunut root-osion ("/") kokoa muuttamaan, ennen kuin olin poistanut perästä kaikki muut osiot... Olihan minulla backupit niistä käyttäjätiedoista. Pistin asennuksen siis illalla pyörimään ja se jäi sitä jauhamaan yöksi.
Noh, siinä kesti tosiaan aikansa eilen illalla ja näyttäis nyt aamusella olleen valmis. Siinä kohtaa alkoikin tulla äitiä ikävä, kun en het' löytänytkään niitä oikeita back-up tiedostoja. Homma jatkuu, kun pääsen tänään töistä kotiin. Nyt muistelen, että saatoin ottaa jotain myös DVD:lle...
Mutta näytti siis asentavan (upgrade) kokonaan tuon Powerpackin OK. Katsotaan sitten viikonlopun aikana toimiiko OK.
Sen huomion vielä tein, että ei näyttänyt löytävän Madwifiä... On se mulla tallessa ulkoisella levyllä, mutta kuitenkin ihme homma.
1. Mageia-1 KDE4 x86_64 (& Win7 Pro) | desktop
2. Mageia-2 KDE4 (& Win7 Home Premium) | laptop Acer 7530
3. Mageia-1 KDE4 (& Win7 Starter) | Samsung NC-10 miniläppäri
4. Mageia-1 KDE4 | serverinä toimiva desktop
Luotettavaa Linux käyttöä jo Mandriva 2006.0:sta lähtien