Minä olen niitä, joka hyppii linuxista toiseen kuin Don Juan neitokaisista seuraavaan. Kuten hänkin, objektin ulkonäkö on tärkeä.
Tällä hetkellä minulla on koneella kolme linuxia: Debian 4, Slackware 12 ja PCLinuxOS. Kaikki toimivat hyvin, tosin yritykset virittää Compiz/Beryl eivät ole onnistuneet tai ovat muuten toistaiseksi jääneet.
PCLinuxOS on erittäin kehuttu Linux. Nyt minua kuitenkin haluttaisi asentaa sen tilalle Mandriva 2007 Spring Free Linux Format lehden DVD:ltä. Erityisesti haluttaisi kokeilla Metisse-työpöytäherkkuja. Niistähän väitetään jopa olevan hyötyä eli tekevän KDE-työpöydän käytön joustavammaksi tms. Miten lie
Toisaalta PCLinuxOS kai pohjautuu Mandrivaan. Siihenkin saanee 3Dtyöpöydän yms. tehoefektejä vieraille ihailtavaksi. Olisi kiva kuulla mielipiteitä, ihan tältä Mandriva-foorumilta, miksi pidätte enemmän Mandrivasta kuin PCLinuxOS:stä
Yleensä tämäntapaisiin kysymyksiin vastataan "On makuasia". Ehkä silti pitämisiäkin voi perustella.
Mandriva Free tietenkin tarkoittaa, että Mestisse- efektit edellyttävät, että sählään koneelle kaupallisen ohjainkorttiajurin ja teen muitakin asennussirkustemppuja. Kun kortti on Nvidia GeForce 6200, ovatko temput
Mandrivahan harrastaa klubijäsennyyden melkein pakkomyyntiä. Olinkin 2006 Mandrivan takia Clubin jäsen, joskaan en tajunnut, oliko siitä hyötyä. Pitääkö liittyä klubilaisiin?