Mandriva Xubuntun tilalle?

Keskustelua Mandrivasta yleisesti.

Mandriva Xubuntun tilalle?

Uusi viestiKirjoittaja jarkai » 05 Marras 2010, 17:40

Olen saanut vinkkejä Mandriva -jakeluun siirtymisestä. Olen vasta-alkaja Linuxin kanssa ja haluan sellaisen jakelun, joka toimii ja sitä ei tarvitse kohtuuttomasti rassata. Minulla on ulkorakennuksessa lämmin huone, jossa koneena on vanha HP:n workstation xw4000. Suoritin on Intel Pentium 4 ja muistia tällä hetkellä vain 40gigaa sekä keskusmuistia 512m. Noita aion päivittää pian. Suurin ongelma on ollut wlan -verkon toimintakuntoon saattamisessa. Nyt toimii jotenkin kauhean säädön kautta. Kokeilin Huawei e160e -mokkulaa, mutta ei lähtenyt toimimaan. Katson paljon kitarajuttuja youtubesta, joten netti saisi pelittää ihan vaan heittämällä. Kivaa olisi saada myös Spotify toimimaan ja katsella joskus elokuvia. Jos Mandriva toimii paremmin eikä ole hankalaa siirtyä siihen, kokeilen heti. Toivoisin hyviä vinkkejä asiasta. :kiitos:
jarkai

Re: Mandriva Xubuntun tilalle?

Uusi viestiKirjoittaja Lasse » 05 Marras 2010, 21:19

Kannattaa ehkä aluksi kokeilla kevyempää LXDE työpöytää. One version löydät tuolta
viewtopic.php?f=4&t=2550

Polta se levylle ja käynnistä kone siltä. Älä pelästy karua ulkonököä koska se on muokattavissa, ja CD:ltä käytettäessä toiminta on hitaampaa kuin asennetun version. Tuolla on kuitenkin hyvä testata laitteiden toimivuus, ja muutenkin tutustua Mandrivaan. Tehdyt asetukset joutuu aina bootin jälkeen tekemään uudestaan, koska CD:lle niitä ei voi kirjoittaa.
Tutki, tutustu, ja kysy jos on jotain epäselvää.
Lasse

Paluu Yleistä