[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 1007: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4284: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4286: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4287: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4288: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
Mandriva-fi.org • katso viestiketjua - Häpetkö myöntää käyttäväsi Mandrivaa?

Häpetkö myöntää käyttäväsi Mandrivaa?

Keskustelua Mandrivasta yleisesti.

Häpetkö myöntää käyttäväsi Mandrivaa?

Uusi viestiKirjoittaja peisi » 27 Touko 2008, 17:37

Lukasin topicin tuolla Mandrivausers.org foorumilla. Itse en ole koskaan mitenkään häpeillyt myöntää käyttäväni mandrivaa vaikka mitään suurta melua en olekkaan aina pitänyt siitä. Tosin siitä saa kyllä kuula aika tavalla jos menee irc:ssä tai foorumeillä mainitsemaan siitä(ubuntu väki lähinnä villintyy).
Luottamukseni Mandrivaan on suuri ja vakaalla pohjalla, olenhan äidilleni ja anopilleni sekä toiselle pikkusiskoistani asentanut sen(ei käytä kun en ole laittanut acer läppärissä olevaa web kameraa toimimaan).
Eniten mistä minua piikitellään on jokin RPM hell juttu, johon en ole ikinä törmännyt. Onkohan se jokin urbaani legenda josta piikitellään kun muutakaan pahaa sanottavaa ei keksitä. :rolleyes:

Joten oleko itse häpeilly myöntää käyttäväsi Mandrivaa?
peisi

Re: Häpetkö myöntää käyttäväsi Mandrivaa?

Uusi viestiKirjoittaja jarkko » 27 Touko 2008, 17:52

Hävettää ihan sairaasti :chin2: Tosin ei ikinä tänään :-P
If it ain't broken, don't try to fix it !
jarkko
Site Admin

Uusi viestiKirjoittaja dude67 » 27 Touko 2008, 18:01

Joo, eipä tosiaan. Olen seurannut tuota keskustelua, mutta en ole kommentoinut... Ei oikein ole mitään tilannetta edes tullut eteen, että olisin joutunut asiaa edes miettimään. Muille kuin linux-käyttäjäkunnalle yleensä totean käyttäväni linuxia. Suurin osa ihmisistä ei edes tietäisi mistä on kyse, joten tuo riittää.

Ja kyllä minulla on tuo sama härpäke allekirjoituksessa muillakin palstoilla - ainakin, mitä PC:n käyttöön tulee. Muilla palstoilla se menisi hieman hukkaan... :lol2:
Kuva
1. Mageia-1 KDE4 x86_64 (& Win7 Pro) | desktop
2. Mageia-2 KDE4 (& Win7 Home Premium) | laptop Acer 7530
3. Mageia-1 KDE4 (& Win7 Starter) | Samsung NC-10 miniläppäri
4. Mageia-1 KDE4 | serverinä toimiva desktop
Luotettavaa Linux käyttöä jo Mandriva 2006.0:sta lähtien :)
dude67
Site Admin

Uusi viestiKirjoittaja Wally » 27 Touko 2008, 21:52

No enpä kyllä häpee, useimmiten kyllä tulee myös vaan kerrottua, että käytän Windowsin sijaan Linuxia sen kummemmin distroa mainitsematta... Toki, jos paikalla on muita Linux-käyttäjiä, mainitsen käyttäväni Mandrivaa. Mainitsen myös, että en ihan heti ole vaihtamassa distroa... :D Muistan kyllä myös suositella Mandrivaa, jos jossakin yhteydessä tulee puhetta, että joku ystävä/tuttava on asentamassa Linuxia Windowsin rinnalle...

Off topic: Alkaa kyllä pikkuhiljaa sapettamaan ainakin tuo julmettu Ubuntu-hypetys. Oli pakko sitten hypetyksen takia 8.04:ää testata ja mielestäni se oli kyllä Mandrivan rinnalla ainakin tajuttoman ruma visuaalisesti (vakiotaustalla sun muilla vakiosäädöillä). Käytettävyydeltäänkään se ei ollut mielestäni läheskään samaa luokkaa, kuin tuttu ja turvallinen Mandriva. Summa summarum: ei se Ubuntu nyt niin ylivertainen ole muihin distroihin verrattuna mitä hypetys antaa ymmärtää... Olen kuitenki aina sanonut, että kukin käyttäköön sitä distroa mitä haluaa (ja on oppinut käyttämään), en ala sotimaan distrojen paremmuudesta...
"Tekevälle sattuu!!!" sano sonni, ku traktorin raiskas...
Wally
Site Admin

Uusi viestiKirjoittaja Fri13 » 28 Touko 2008, 17:09

En ole yhtään häpeissäni mutta en myöskään ylimielisesti sitä kehu kuten Ubuntu jäsenet kehuskelevat omaa jakeluaan.
Jos joku kysyy mitä käytän niin vastaushan menee "Linuxia ja siitä Mandriva jakelua". Tietämätön jos kysyy että "Mikä Mandriva?" niin riittää että vastaa "Linux käyttöjärjestelmästä on useita eri jakeluja saatavilla, kuten windowsista on eri editioneja" ja se riittää niille.

Itse olen myös väsynyt tuohon Ubuntu hehkutukseen mutta itse sanoisin ongelman syynä olevan että nuoret Windows käyttäjät (rääpäleet) leikkivät haxoreita ja rupeavat käyttämään Ubuntua ja sitten hehkutetaan kuinka se on niin mahtava ja hieno "käyttöjärjestelmä" kun sen sai ilmaiseksi ja siinä "käyttöjärjestelmässä" on kaikki mitä tarvitsee ja kuinka ainutlaatuinen "käyttöjärjestelmä" se on, kun vertaavat sitä sitten vuoden 2001 GNU/Linux kokeiluun kun kokeilivat jotain Debiania tai Gentoota.

Mielestäni Mandriva käyttäjät ovat hillittyjä ja asiallisia, vähän kuin ranskalaiset, mutta jos liikaa solvataan niin tulikiven katkuista palautetta voi saada jos Ubuntulaiset liikaa yrittää hehkuttaa ominaisuuksilla mitkä on kaikissa jakeluissa, kun vielä heiltä itseltään puuttuu loistavat työkalut kuten Mandriva Control Center tarjoaa järjestelmän hallintaan!

Ehkä meidän täytyisi alkaa suunnittelemaan Mandriva julisteita, taustakuvia ja muita asioita yhdessä (hienoja jne) ja levittelemään PDF tiedostoina tietoa eri paikkoihin Mandrivasta. Kaiken tämän voi tehdä asiallisesti ja tyylikkäästi eikä tarvitse vajota samalle tasolle kuin Ubuntun käyttäjät ;-).

Itse kokeilen lähes aina uusimmat Ubuntun ja Kubuntun ja aina tulee takaisin palattua Mandrivaan, kai se Ubuntu hehkutus pitää vain jättää niiden tietämättömien aiheeksi ja jatkaa itse tyytyväisenä paremman jakelun (ei käyttöjärjestelmän) käyttämistä.... Silti asialle pitäisi tehdä jotain että eivät ne tietämättömät pilaa oikeasti koko yhteisöä puhumalla parturia asioista mistä eivät tunnu tietävän.
Profiili kde-look.org sivustolla:
Fri13

Uusi viestiKirjoittaja saunafreak » 05 Kesä 2008, 09:53

Mandriva on tänään ainoa joka toimii 3G-netti.
Olen vuodesta -95 käyttänyt eri Linux-jakeluita.
Faija imuroi uuden Mandrivan ja asentaa sen itse nykyään.
Kyllä suosittelen Mandriva kokeiltavaksi ja käyttöön.
saunafreak

Uusi viestiKirjoittaja TUX » 04 Touko 2009, 16:19

:bigsmile: Ei ole tarvis hävetä. Olen käyttänyt jo ubuntu 5.04 versiosta asti eri distroja ja saanut aikamoisen joukon ihmisiä kokeilemaan linuxia ja osalle se on jäänyt jopa pääkäyttöjärjestelmäksikin koneeseen. Ubuntua olen enimmäkseen ihmisille asentanut kun ovat halunneet. Käyttökokemuksen ja tietokonepuolen tietämyksen mukaan olen distroja ehotellut. Ittellä käytössä eri koneilla ubuntu , sidux, ja tällä pääkoneella mandriva spring 2009.1 ja töiden ja pelien takia vista ja muilla koneilla xp pro.

että näin täällä.
TUX

Uusi viestiKirjoittaja Teme_77 » 04 Touko 2009, 19:30

En häpeä Mandrivan käyttöä,häpeän että käytän Windowsia :-) Olen kokeilluillut useita eri distroja ja Mandriva sopii minulle parhaiten,joten voin sanoa,että kahta en vaihda,toinen on Mandriva ja toinen on sukat :bigsmile: Olen jopa mieltynyt kde:hen,kun se toimii,eikä kaatuile(toisin kuin eräässä toisessa distrossa).Parasta on se että foorumi on asiallenen ja aina saa apua kun tarvitsee.

Proud to be Mandriva user!!!
Teme_77

Uusi viestiKirjoittaja ursula » 05 Touko 2009, 02:26

Ei kyllä hävetä yhtään kertoa ihmisille, että käytän Mandrivaa ja ihmettelen suuresti niitä ihmisiä, jotka kokevat Mandrivan jotenkin hävettäväksi. Joskus olen jonkun kuullut sanovan, että Mandrakea (juu, tästä kuulemisesta on aikaa...) käyttää vaan nyypät - ehkä se on tuo tuollainen asenne joskus aiheuttanut jollekulle tarvetta hävetä.... :-)

Nämä 'Ubuntu on helppo ja hieno ja mahtava ja upea ja maailman paras' ihmiset saa sappeni kiehumaan monesti siksi, että yrittävät väkisin saada vaihtamaan Mandrivasta Ubuntuun - niiden mielestä Mandrivaa on vaikea käyttää, rpm on p***ka (anteeksi, rumasana) systeemi ja 'Ubuntu on helppo ja hieno ja mahtava ja upea ja maailman paras'. Ja arvatkaa moniko on osannut perustella nuo kolme väittämäänsä?

Mandriva on minulle se paras, mutta en suutu jos joku haluaa jotain muuta distroa käyttää.

ai, sataaks siel taas?
ursula
Site Admin

Uusi viestiKirjoittaja jankky » 07 Touko 2009, 20:49

En häpeä ja saatan kaatua hieman ubuntun puolelle hehktuksessa, koska en osaa perustella miksi juuri mandriva enkä suostu siitä luopumaan edes koulun takia.

Kaveriporukkani sen sijaan häpeää minua kun en suostu vierelle asentaa windowssia. Useasta esittelyistä huolimatta löydän vain ne pelit plussana...

Mandriva tähti tuote linuxeista.
Mustonen-Kahvimaa - Pelivoimala - nbhackerz
jankky

Uusi viestiKirjoittaja Wally » 07 Touko 2009, 21:15

"Tekevälle sattuu!!!" sano sonni, ku traktorin raiskas...
Wally
Site Admin

Uusi viestiKirjoittaja ursula » 08 Touko 2009, 10:09

ai, sataaks siel taas?
ursula
Site Admin

Uusi viestiKirjoittaja Vanadium » 26 Marras 2009, 20:42

Minulle kävi vähän huvittavasti tuossa jokin aika takaperin. Vaimon siskon kannettavan XP alkoi nimittäin olla parin vuoden käytön jälkeen käytännössä täysin käyttökelvottomassa kuosissa. Kysyin heiltä, että jospas ei asennellakaan siihen enää Windowsia ollenkaan vaan laitetaan Linux ja tarkemmin Mandriva. Varsinkin mies innostui tästä ja näin tehtiin. Vakuuttelin vielä moneen otteeseen, että jos ette tule juttuun sen kanssa niin laitetaan vaan siihen se toosa takaisin. Kuinkas kävikään, kaveri oli innoissaan näpelöinyt kaikkea ja innostui koko systeemistä. Molemmat kehuivat miten nopea läppäristä oli tullut ja mies muistaa töissä mainita aina muille, että jos tässäkin olis Linux niin ei olis näitäkään murheita. Kaverin silmät on avautuneet se on huomannut, että huoltoasemien ne sellaiset videopelikoneet toimivat Linuxin päällä puhumattakaan muista sovelluksista. Hän on ainakin oikein ylpeä, että heillä on Mandriva ja mies on vielä ammatiltaan koneistaja joka tekee rakennushommia. Joten ainakin heidän kohallaan voidaan puhua todella tyytyväisistä, ja yleistä, käyttäjistä! Mainiota porukkaa ovat, mutta enpä olisi arvannut, että noin hurjasti innostuvat. :D
Vanadium

Uusi viestiKirjoittaja tarkkailija50 » 27 Marras 2009, 19:48

Mielenkiintoisaa sinällään että eilen luin Linux-today;sta ja lxer.comista blogikirjoituksen: "MIKSI JOKAINEN VIHAA UBUNTUA"

http://itmanagement.earthweb.com/featur ... Ubuntu.htm

motiiveiksi blogikirjoituksessa mainitaan mm. syytöstä nousukasmaisuudesta, Debianilta varastamisesta ja Linux-ruodusta lipeämisestä... jne...

En kyllä näe yhtään perustavaalaatua olevaa syytä miksi minun pitäisi hävetä Mandrivan käyttöä. Itse olen vasta pari viikkoa testaillut 2010 One KDE:tä ja aivan hyvältä tuntunut. Tottakai joitakin "kummallisuuksia" ja Ubuntun käyttäjänä en ole tottunut näihin "ilmoituksiin"...
tarkkailija50

Uusi viestiKirjoittaja Miihkali » 26 Tammi 2010, 09:00

Ei hävetä. Windowsin käyttäminen hävettäisi ja ainakin kertominen siitä..
Miihkali

Seuraava

Paluu Yleistä