Ihan kiva olisI ollut, mikäli Oulusta olisi joku löytynyt asentamaan kaverilleni mestarillisesti jonkun linux-jakelun. Kumman vaikea sellaista on löytää, joka viitsii matkaan lähteä.
Vapaaehtoiset, laittakaa ilmoitus olemassaolostanne ja toiminta-alueestanne esimerkiksi tälle foorumille!Muutoin: Se, että WindowsXP:kin on usein pelastus tilanteessa, jossa jokin linux-jakelu ei tietyssä laitteistokonfiguraatiossa toimikaan luotettavasti, johtuu siitä. että vapaan koodin laiteohjaimet eivät aina tavoita kaikkia ohjaimien edellyttämiä piirteitä. Eivät voi tavoittaa. En osaa tilannetta paremmin kuvata. Selittäkää asia ne jotka tiedätte tai joiden ainakin luulisi asian ymmärtävän.
Mitä minun ei ehkä vaatimattomaan persoonaani tulee, olen viime aikoina jättänyt linuxit rauhaan. Koska olen joutunut virittämään vanhaan työympäristöönsä juuttuneelle ihmiselle hieman uudempaa tietokonetta. Nämä masiinat sattuvat olemaan "helppokäyttöisiä" Macintosh-tietokoneita, joista uudemman (iMac 17") sain ilmaiseksi. Pitää vain pärjätä Mac OS 8.1 ja 9.2 välisten erojen kanssa, jotta saisi aineistot siirtymään.