Nyt asensin äänikortin PCI-väylään. Alkuun ei saanut edes Windowssiin ääntä, mutta sen laitehallinnasta onnistuin lopulta räpläämään äänikortin vallitsevaksi äänilähteeksi. Mutta Mandrivassa ei onnistu millään.
Olen ajanut kaksi kertaa alsaconfin ja valinnut joka kerran kortin äänilähteeksi. Ei tehoa.
Pulse Audio Volume Control näyttää aivan oikein kortin äänilähteeksi. Aseta työpöytäsi näyttää vain Pulse Audion, mikä lieneekin kaikkien vaikeuksien juuri ...
Kmix äänimikseri ei suostu käynnistymään. Vain ikoni pyörii aikansa työpöydällä mutta sovellus ei käynnisty. Tähän olen Mandrivoissa törmännyt ties kuinka monta kertaa ja olen luullut, että KDE4:n kanssa siitä olisi päässyt eroon. Kai pitäisi vaihtaa Gnomeen.
Ei kai muu auttaisi kuin asentaa Mandriva 2009 uudelleen, jos sekään. Kiirekin on, se Joulu, tiedättehän
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nyt en löytänyt kotoa kuin Linux Format lehden joulunumeron DVD, jolta asensin Mandriva One 2009:n. Ei pihahdustakaan kuulu - siis kovaäänisistä
Lisäksi DVD:ltä ei löytynyt Suomea, piti asentaa ikään kuin asuisi Tanskassa (kauheaa). Kieli on englanti. Onneksi koneessa toimii vanha luotettava WindowsXP äänineen kaikkineen!
-----------------------------------------------------------------------
Ja nyt viimein, parituntisen päivitysten latautumisen ja Easy Urpmin jälkeen äänet kuuluu