Minkälainen webkamera Mandrivaan?

Alue laitteiston ja Mandrivan yhteistyötä koskeville ongelmille.

Minkälainen webkamera Mandrivaan?

Uusi viestiKirjoittaja hanski » 13 Tammi 2009, 12:54

Olen päättänyt hankkia uuden webkameran. Sen pitäisi toimia Mandriva 2009:ssä (KDE4) ja tukea Skype:a. Haluaisin nyt kuulla Mandriva-käyttäjiltä kokemuksia omista videokamroistaan. Minua kiinnostavat tiedot valmistajista, malleista ja hinnoista.
Minulla on jo yksi Creativen videokamera, joka ei toimi minun laitekokoonpanossani. Viittaan viestiketjuun viewtopic.php?f=5&t=1193&start=15
hanski

Re: Minkälainen webkamera Mandrivaan?

Uusi viestiKirjoittaja Lasse » 13 Tammi 2009, 18:10

Kokeilin tuota toimintaa omissa kokoonpanoissa. Kamerana Logitech QuickCam Communicate S joka Mandrivassa on toiminut heittämällä useissa versioissa.
Kokoonpanossa 2008.1/Skype kamera toimii säätämättä ihan OK.
Kokoonpanossa 2009/Skype kamera kyllä "toimii" mutta kuva on välkkyvää pikselimössöä.
Ongelma taitaa olla KDE:n uudistumisessa eli Skype on tehty vanhemmalle versiolle eikä siitä vielä ole KDE4:lle tehtyä versiota (Skypehän käyttää KDE:n kirjastoja).
Lasse

Re: Minkälainen webkamera Mandrivaan?

Uusi viestiKirjoittaja hanski » 13 Tammi 2009, 20:54

Asia selvä. Voin aivan hyvin odottella, että Skype saa uuden version KDE4:lle. Siihen tosiaan voi mennä melko tovi aikaa. Seuraan kuitenkin aktiivisesti versioiden kehitystä :-)
hanski

Paluu Laitteisto