Hei
Käytössäni on uusi Mandriva 2008.0 ja olen kyllä ymmälläni hiljattain alkaneen ongelman takia.
Joku viikko taaksepäin kone alko tuosta vain hyytymään. Käytinpä nv tai nvidia ajuria, kone vain kaatui niin
pahasti, että ei voi muuta kuin resetoida se. Käytössä on Asrockin emolevy, joka on kuulemma ihan kuraa,mutta
on tähän asti toiminut vallan mainiosti. Siinä on SIS:n piirilevy.
Sen verran olen päässyt ongelmaan sisälle että linuxin kernelin agpgart moduli ei toimi ollenkaan. Ilmeisesti sen tuki sis:n
piirisarjalle on jokseenkin rikki. Xorg.conf tiedoston nvagp=1 ja ja composite laajennuksen pois käytöstä ottaminen korjaa
vähän ongelmaa, mutta ei poista sitä. Kone hyytyy entiseen malliinsa tuon tuosta. Hyytyminen on niin pahaa, ettei edes
lokitiedostoista löydy mitään virheilmoitusta.
Näyttis on Geforce 4 mx jtn.. eli joitain vuosia vanha. Enpä uskoisi että ongelma on fyysinen, koska olen putsannut koneen sisukset
pölystä. Tällaisistä ongelmista olen löytänyt keskusteluja muualtakin ja vastaavanlaisia ongelmia on muillakin. Näyttää vissiin siltä,
että pitää alkaa käyttämään Mandriva 2006 versiota. Se kun vielä toimi mainiosta nvidian ajureilla. Mutta onko joillakin samanlaisia
ongelmia ja onko niihin löytynyt ratkaisua?