Ongelmana on se, etten saa skannattua tällä kokoonpanolla. Toisena käyttöjärjestelmänä samassa koneessa on Win XP, joka osaa kyllä käyttää laitetta ja ohjelmaa. Skanneri on yhdistetty usb-kaapelilla. Sane ja Kooka ovat asennettuina. Järjestelmä ei tunnistanut automaattisesti skanneria, joten suoritin manuaalisen asennuksen. Sen järjestelmä hyväksyikin. Kun käynnistän esim Kookan, avautuu ikkuna, joka näyttää vain TV-kortin. Muita skannereita ei ole valikossa. TV-kortti on asennettuna PCI-väylään. Seköhän se sotkee asetukset.
Aikaisempi Mandriva oli 2005. Sekin teki muutaman virityksen jälkeen skannauksen, vaikka yritti myös ensin tarjota TV-korttia skanneriksi.
Olen vasta noviisi näissä Liinuksen järjestelmissä. Päivitykset ja tietyt ohjelmat osaan asentaa. Skannerin kanssa meni sukset ristiin. Olisiko teillä hyviä neuvoja minulle?
Jatkan itse juttua: Kokeilin poistaa TV-kortin, olisiko siitä apua. Ei ollut. Asensin järjestelmän uusiksi. Mikään muu ei muuttunut kuin se TV-korttitieto. Kertokaapa, auttaisiko Mandriva 2008 asennus tästä pulmasta. Osaisiko uudempi versio hoitaa skannauksen paremmin? Onko kokemuksia? Tarkastin skannerin sopivuuden useammastakin eri tiedostoista ja kyllä ne kaikki vakuuttivat sen sopivan hyvin Mandriva 2007 Sringin kanssa käytettäviksi.
Jospa joku kertoisi miten ovat itse toimineet omien skannereidensa kanssa niitä asentaessaan. Tarkoitan työskentelyjärjestystä. Koska yhtään vastausta ei ole tullut niin oletan, ettei asia ole kovin tuttu tai se ei kiinnosta laajemmalti käyttäjiä. Jään odottelemaan, olisiko tämän lisäyksen jälkeenkään hyviä neuvoja minulle?