Ihan ensiksi pitää pyytää anteeksi purnauksiani. Te olette kaikki hyvin ja kivasti minua auttaneet. Tämmöinen vanha kalkkis valitettavasti on
Mandrivasta minulla on hyviä kokemuksia. Minulla on ollut 2006 ja on Mandriva 2007.0 USB Flash, joka toimii hyvin. Jopa 2008 oli välillä omalla koneella, mutta ei ole vielä päivityksen jälkeen. Erityisen kiinnostava oli Metisse-työpöytä.
Aikaisemmin en ole perustanut Flash-videoista tai Java-peleistä linuxissa, joten en ole juuri välittänyt niiden kanssa räpeltää. Ennen näitä uusimpia linuxia varsinainen ongelma oli kirjoittimen asennus. Ei löytynyt toimivaa ajuria tai jos löytyi, ei silti toiminut, esimerkiksi Ubuntu 7.04:ssä. Onneksi Samsung ML 2010 toimii uusimmissa linuxissa.
Toinen räpellyksen kohde oli näytönohjain, joka piti saada tukemaan 3D-tiloja ja Beryl/Compiz tyylisiä tehosteita. Nämä kolme ongelmaa on ratkaistu Mandriva 2008:ssa. Hienoa!
Kiitokset vielä teille, että sain Flash-Java sirkuksen läpi. Nyt uskallakin kertoa, että Mandriva juuttui taas. Nyt juuttumisen yhteydessä näkyi pala näytönsäästäjää. Siinä ongelma piileekin, sama taisi olla Debian 4:ssä. Poistin näytönsäästäjän käytöstä. Se on kyllä paha puute, sillä yksi linuxin ilontuoja ovat olleet monet näytönsäästäjät.